O motorech

Elektrokola Kladno  →  Elektrokola  →  O motorech

Základní informace

U motoru jsou z pohledu cyklisty zajímavé dva parametry: výkon a kroutící moment. Výkon je legislativně omezen na 250 W, přesto se můžeme setkat s vyšším. V tom případě dejte pozor: takové kolo buď porušuje předpisy, nebo už spadá do kategorie malých motocyklů.

Kroutící moment není nijak omezen a platí, že čím je vyšší, tím lépe kolo „táhne“. Hodnoty kroutícího momentu se značně liší podle systémů a výrobců, pohybují se od 25 Nm výše. Na výsledném efektu se pak podílí i převody umístěné v motoru.

Elektromotory se dělí na dvě velké skupiny – v té první jsou motory, které se montují do středu bicyklu (STŘEDOVÉ MOTORY). Do té druhé patří elektromotory zapletené do kol (ZÁPLETOVÉ MOTORY).

ZÁPLETOVÉ MOTORY:

Tyto motory nalezneme v předním, nebo zadním kole, v současné době se nejvíce používají u levnějších elektrokol především městského typu. U kol se zápletovým motorem řízení výkonu obstarává převážně pohybové čidlo, díky kterému systém pozná, zda jezdec šlape či nikoli a podle toho se motor buď sepne, nebo zůstane v nečinosti. Řízení výkonu je pouze na jezdci tzn jakou hodnotu navolí na displeji. Tyto pohony mají vždy nižší kroutící moment oproti středovým a na stejné ujeté vzdálenosti spotřebují více energie, mají tedy zpravidla nižší dojezdy než motory středové. Zápletové motory nabízíme na kolech českých výrobců (Apache,Lectron)

STŘEDOVÉ MOTORY:

Jejich hlavní výhodou jsou citlivé dávkování síly, efektivnost reakční doby asistence, nejlepší vyvážení elektrokola, komfort jízdy. Elektrokola vybavena středovým pohonem mají mnohem citlivější volbu vhodných otáček a jízda je tak mnohem úspornější, což cyklistovi přináší delší požitek z jízdy, dlouhý dojezd až 180 km, možnost volby větší intenzity dopomoci při šlapání i převážení větších nákladů. Jízda na tomto typu elektrokola je tak nejpřirozenější ze všech typů umístění elektropohonu a je zárukou absolutní spolehlivosti. Středové pohony využívají pro přesnost dávkování výkonu hned tři typy senzorů - snímač rychlosti, tlaku na pedál a snímač otáček - díky čemuž elektrokolo dosahuje přesného, plynulého a přirozeného výkonu asistence. Díky tomu vyjedete každý kopec bez zaváhání, motor je mnohem tišší a v případě potřeby můžete jednoduše sundat přední i zadní kolo, což u elektrokol s nábojovým motorem vyžaduje jistou dávku zručnosti. V naší prodejně naleznete kola se středovými motory Yamaha, Bosch a Brose.

Copyright © Elektrokola Kladno 2010, Tvorba www stránek maArt design