U motoru jsou z pohledu cyklisty zajímavé dva parametry: výkon a kroutící moment. Výkon je legislativně omezen na 250 W, přesto se můžeme setkat s vyšším. V tom případě dejte pozor: takové kolo buď porušuje předpisy, nebo už spadá do kategorie malých motocyklů.
Kroutící moment není nijak omezen a platí, že čím je vyšší, tím lépe kolo táhne. Hodnoty kroutícího momentu se značně liší podle systémů a výrobců, pohybují se od 25 Nm výše. Na výsledném efektu se pak podílí i převody umístěné v motoru.
Elektromotory se dělí na dvě velké skupiny v té první jsou motory, které se montují do středu bicyklu (STŘEDOVÉ MOTORY). Do té druhé patří elektromotory zapletené do kol (ZÁPLETOVÉ MOTORY).
Tyto motory nalezneme v předním, nebo zadním kole, v současné době se nejvíce používají u levnějších elektrokol především městského typu. U kol se zápletovým motorem řízení výkonu obstarává převážně pohybové čidlo, díky kterému systém pozná, zda jezdec šlape či nikoli a podle toho se motor buď sepne, nebo zůstane v nečinosti. Řízení výkonu je pouze na jezdci tzn jakou hodnotu navolí na displeji. Tyto pohony mají vždy nižší kroutící moment oproti středovým a na stejné ujeté vzdálenosti spotřebují více energie, mají tedy zpravidla nižší dojezdy než motory středové. Zápletové motory nabízíme na kolech českých výrobců (Apache,Lectron)
Jejich hlavní výhodou jsou citlivé dávkování síly, efektivnost reakční doby asistence, nejlepší vyvážení elektrokola, komfort jízdy. Elektrokola vybavena středovým pohonem mají mnohem citlivější volbu vhodných otáček a jízda je tak mnohem úspornější, což cyklistovi přináší delší požitek z jízdy, dlouhý dojezd až 180 km, možnost volby větší intenzity dopomoci při šlapání i převážení větších nákladů. Jízda na tomto typu elektrokola je tak nejpřirozenější ze všech typů umístění elektropohonu a je zárukou absolutní spolehlivosti. Středové pohony využívají pro přesnost dávkování výkonu hned tři typy senzorů - snímač rychlosti, tlaku na pedál a snímač otáček - díky čemuž elektrokolo dosahuje přesného, plynulého a přirozeného výkonu asistence. Díky tomu vyjedete každý kopec bez zaváhání, motor je mnohem tišší a v případě potřeby můžete jednoduše sundat přední i zadní kolo, což u elektrokol s nábojovým motorem vyžaduje jistou dávku zručnosti. V naší prodejně naleznete kola se středovými motory Yamaha, Bosch a Brose.
Horská elektrokola jsou vhodná do jakéhokoliv terénu a nabízí všestranné využití pro rekreační i pokročilé jezdce.
CeloodpruženáCeloodpružená elektrokola nabízí maximální komfort při jízdě v terénu i na silnici. Jednou zkusíte a nebudete chtít měnit.
CrossováCrossová elektrokola se hodí především na silnici a cyklostezky, ale zvládnou i polní nebo lesní cesty lehčího charakteru.
MěstskáMěstská elektrokola jsou určena pro pohyb ulicemi s pohodlným nástupem pro starší generace díky nízké konstrukci rámu.
SkládacíSkládací elektrokola nabízí komfortní řešení pro přesun z bodu A do bodu B s minimálními nároky na skladnost.